‘Iedereen die geld aan mij verdient komt maar naar hier.’
‘Iedereen die geld aan mij verdient komt maar naar hier.’ Deze uitspraak deed een opdrachtgever van mij toen we spraken over de vuistregels die hij hanteerde voor het beheer van zijn agenda.
Als eindverantwoordelijke voor een serviceorganisatie weet hij als geen ander dat het belangrijk is om je klanten op te zoeken in hun eigen omgeving omdat je zo een veel completer beeld krijgt van de werkelijkheid van je klant.
Omgekeerd werkt het voor hem in zijn agendabeheer blijkbaar ook heel goed. Want:
- Het is een mooie zeef (is de ander, die uiteindelijk misschien geld aan jou kan verdienen, bereid om te investeren in de relatie?).
- Je hebt zelf geen reistijd (de ander reist).
- Je hebt een thuiswedstrijd (jij bepaalt begin- en eindmoment en inhoud van en logica van de ontmoeting).
- De ander leert jouw werkelijkheid kennen en kan zijn aanbod (als het daarvan komt) waarschijnlijk beter op je afstemmen.
Ik vind het een mooi elegante vuistregel. Ook iets voor jou?
Tip! Ben je een Apple/Mac gebruiker? Kijk dan eens op de website MacMonk