Idee: Op iedere email een postzegel!

23 augustus 2013 |

Postzegel 10 cent

Wat zou er gebeuren als op iedere mail die je verzend een prijs kwam van bijvoorbeeld een dubbeltje?

Bij mij:

  • Ik verstuur rond de 20 mails per dag voor de gewone heen en weers. Dat is per dag € 2.
  • Ik verstuur ruim 1000 mails per 14 dagen voor mijn lijst dat is € 100 per zending (au!).
  • Van deze blogs worden er ruim 2500 verstuurd naar abonnees dat is per blog € 250.

Wat zou zo’n toekomst beteken voor een beetje bedrijf van 100 medewerkers?

Gemiddelde kenniswerker ontvangt en verstuurd 35 mails per dag:

De som wordt:

100 x 35 x 0,10 = € 350 per dag/ € 1750 per week/ € 78.500 per jaar!

Wat zou dit betekenen voor onze omgang met email?

Is het een idee om iets daarvan nu al in te zetten (om nog heleboel andere redenen ook)?


Tip! Ben je een Apple/Mac gebruiker? Kijk dan eens op de website MacMonk


Beoordeel deze tip:

1 ster2 sterren3 sterren4 sterren5 sterren nog geen beoordelingen
Laden...

5 reacties

  • Dit systeem is ooit heel serieus voorgesteld als manier om spamming tegen te gaan.
    Met als extra dat diegene die de mail ontvangt, ook het geld krijgt.

    Als je dus meer mails verstuurt dan ontvangt, kost het je geld. In het andere geval krijg je geld.

    y

  • Ad van der Hulst says:

    Er worden per dag 144.000.000.000 mails verstuurd (verzonden en dus ook ontvangen) dat zou bij een dubbeltje per email een geldbeweging geven van 14,4 miljard euro.

    Wat een beeld!

    Ad

  • jerre says:

    Of anders beginnen met 1 cent?

  • Ad van der Hulst says:

    Het zou mij niets verbazen als dat al heel snel op de een of andere manier via de bocht gaat ontstaan bijvoorbeeld doordat er ‘kwaliteitsmail’ komt die ‘echt veilig is’ (met encryptie oid). Op dat moment wordt mailmanagement een echt item.

    A

  • I doubt it. Als Microsoft er x jaar geleden al niet in geslaagd is, terwijl ze toen zowel exchange (business mails) als hotmail in handen hadden (en ik denk dat gmail toen zelfs niet eens bestond) dan vrees ik dat geen enkel bedrijf zoiets kan verwezelijken. En dan bedoel ik niet technisch, ik bedoel je moet impact hebben op veel mensen te laten instappen in dat idee.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *